Srednja škola Valpovo – Valpovo


Tjedan fair playa proveden je u Srednjoj školi Valpovo  od 3. do 7. prosinca 2018. godine. Provoditelji sadržaja bio je Darko Bošnjak prof. razrednik 2A razreda opće gimnazije. Nositelj programa bio je 2.A razred opće gimnazije, a prezentacija „Tjedan Fair playa u mojoj školi „ provedena je u 12 razrednih odjela na njihovim razrednim satima. Ukupno je u projektu sudjelovalo 220 učenika i učenice Srednje škole Valpovo.

Školski odbor srednje škole Valpovo

Razrednik 2. A opće gimnazije Darko Bošnjak je na roditeljskom sastanku koji je održan 26. studenoga 2018. roditeljima prezentirao Projekt, naglasio da su učenici 2.a.og nositelji programa što je za svaku pohvalu. Roditeljima se pojasnilo koje će se aktivnosti provoditi, u koje vrijeme i koji su ciljevi. Roditelji su pokazali zainteresiranost za projekt, posebno su pratili poruke koje šaljemo kroz naše aktivnosti…

Detalj s roditeljskog sastanka

U dogovoru sa razrednicima gimnazijskog i ekonomskog usmjerenja učenici 2.a opće  gimnazije  Gabrijella Stela Stanković i Borna Bošnjak će na razrednim satima prezentirati  „Tjedan fair playa u mojoj školi „ koristeći pripremljenu prezentaciju.

U hodniku Srednje škole Valpovo postavljena su dva panoa na temu „Tjedan fair playa u mojoj školi“ i Aktivnosti ŠŠD „Srednjoškolac“ sa naglaskom na provođenje fair playa u aktivnostima učenika na natjecanjima. Jedan pano je postavljen i u hodniku gradsko-školske dvorane sa temom „Tjedan fair playa u mojoj školi“ i osnovnim podacima i porukama vezanim uz fair play ponašanje na sportskim terenima i u životu općenito.

Na razrednom satu u provođenju radionice aktivno su pored razrednaika uključene i pedagoginja škole Zdenka Lončarić, i pedagoginja na stručnom usavršavanju Ema Šimunović.

U pripremi i provođenju aktivnosti sa našim Olimpijcem Ivanom Horvatom velika zahvala pedagoginjama, Ivanu na dolasku te Mirni Rajle Brođanac – tajniici Županijskog školskog športskog saveza koja nam je dogovorila susret sa Ivanom Horvatom.

Velika zahvala pedagoginjama, članovima udruge MI i njihovim roditeljima na prekrasnom druženju u provođenju zajedničkih aktivnosti.

Radionica na razrednom satu 2.A og -zadane teme fair playa

Učenici u pet skupina obrađuju slijedeće teme:

-razlike su bogatstvo;tvoje ponašanje oblikuje mjesto na kojem živiš;je li nepoštena pobjeda doista pobjeda;danas fair play igram, sutra fair play živim;jesmo li isti? oni = mi.

Prezentacija po skupinama: predstavnici skupina prezentiraju cijelom razredu temu i svoje stavove;uz motivacijska pitanja razrednika i pedagoginja, ostali učenici se aktivno uključuju u dijalog na zadanu temu.

Provođenje Fair play pravila na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture

Istaknuli smo poruke kojih bismo se trebali držati ne samo na nastavi ili  nekoj sportskoj aktivnosti nego općenito u životu.

N prijedlog učenika spojili smo A i B dio sata i organizirali smo igru „ graničara“. Učenici su odredili dvije mješovite ekipe, odabrali kapetane ekipa, dogovorili pravila igre i odlučili da jedno od pravila bude da sva gađanja koja rade  muški članovi ekipa budu „slabijom rukom“ što bi bilo fair play u odnosu na učenice. Prijedlog je prihvaćen.

Sama igra bila je vrlo zanimljiva, učenici su međusobno više komunicirali nego što je to uobičajeno, često su se čule pohvale, komentari za dobar potez ( „dobro gađanje“, „dobro hvatanje“, „dobro izbjegavanje lopte“…).

Na samom kraju igre nije bio bitan rezultat nego dobra zabava, uživanje u igri, nije bilo neaktivnih učenika…

Zaključni dio: učenici su komentirali da znaju dosta primjera fair playa u sportu, ali da u životu općenito uočavaju i suprotno gdje se vide osobni interesi pojedinaca ili skupine.

Fair play u provođenju aktivnosti na Vježbaonici

Vježbaonica – međurazredno natjecanje u futsalu.

Učenici su prije početka utakmice jedni drugima izrekli poruke fair playa ( video uradak i fotografije u privitku izvješća ). Utakmice su odigrane u duhu poruka fair playa, gotovo bez prekršaja, bez prigovora na suđenje i bilo kakvih konfliktnih situacija bez obzira na rezultat. Nakon utakmice učenici su se lijepo pozdravili i čestitali na fair play igri i ponašanju.

Učenici će naučiti da nepoštena pobjeda nije prava pobjeda; da danas fair play igram,;sutra fair play živim; da se  u igri poštuju odluke  suca; da se vesele  svom  osobnom  uspjehu  i  uspjehu  članova  svog  tima; da se izbjegava svađa  i  tučnjava na  športskom  terenu  i  izvan  njega; da se poštuju  različitosti  sudionika  športskih  aktivnosti; da se nakon  pobjede  ili  poraza  rukuje  s  članovima  suparničkog  tima…

Olimpijac u našoj školi

Temeljem planiranih aktivnosti kroz pilot projekt „ Fair play u mojoj školi“ , u našu školu je došao olimpijac Ivan Horvat (atletičar, skakač s motkom).

Pedagoginja je predstavila gosta, a profesor Darko Bošnjak je učenicima, putem video projekcije, prikazao najznačajnija dostignuća i način treniranja gostujućeg olimpijca.

Zatim se Ivan obratio učenicima i izrazio zahvalnost što se nalazi u njihovoj sredini. U vrlo neposrednom i spontanom razgovoru, Ivan se prisjetio svojih početka te cjelovitog puta koji ga je doveo do velikih postignuća i sudjelovanja na Olimpijskim igrama. Pri tome je otvoreno i iskreno govorio o sebi čime je zaslužio velike simpatije prisutnih učenika.

 

Učenici su postavljali brojna pitanja vezana uz njegov način prehrane, dnevnih obaveza, treniranja i svakodnevne dinamike.

S obzirom na ugodnu atmosferu  i dobro raspoloženje gosta, učenici su se ohrabrili pitati i niz osobnih pitanja pa su saznali koji su mu hobiji, kako se nosi s neuspjehom, ima li vremena za privatni život, što misli o konzumiranju alkohola među mladima i sl.

Profesor Darko Bošnjak je podsjetio na motiv dolaska, odnosno na sam projekt FAIR PLAY te zamolio našeg olimpijca da opiše situacije  u sportu vezane za ovu temu.

Ivan je istaknuo da je i profesionalnom sportu izuzetno važno uvažavati jedni druge bez obzira što se radi o natjecanju. To je potkrijepio primjerom u njegovoj sportskoj disciplini – skok s motkom. U situacijama u kojima natjecateljima pukne motka prilikom natjecanja, sportaši koji su konkurencija jedi drugima, reagiraju fair play i posude svoju motku.

Na taj je način učenicima dao i najvažniju poruku – nije samo pobjeda po svaku cijenu važna već i u takvim okolnostima treba živjeti fair play.

Učenici su njegove riječi popratili velikim pljeskom  i odobravanjem te su poželjeli da ovaj susret ne bude i jedini već da Ivana prate u svim njegovim budućim sportskim aktivnostima.

Druženje su priveli kraju uz  zajedničku spoznaju da je olimpijac Ivan Horvat u učenicima Srednje škole Valpovo dobio najveći fan club.

U dobrom raspoloženju, naš se gost nakon susreta s učenicima u školi , pridružio osobama s invaliditetom udruge MI te učenicima 2.a razreda opće gimnazije koji su u sportskoj dvorani organizirali zajedničke rekreativne aktivnosti.

ONI  =  MI –  vježbamo uz toleranciju i zajedništvo

Sudionici : osobe s invaliditetom udruge „MI“( 8 plus roditelji) i učenici 2.A opće gimnazije ( 21 ); voditelj: Darko Bošnjak, prof. savjetnik; suradnici: Zdenka Lončarić, pedagoginja; Marija Kopi, voditeljica obrazovanja i  Ema Šimunović, pedagoginja.

Cilj: -promicanje fair playa i tolerancije prema osobama s invaliditetom; izgradnja duha zajedništva, uvažavanja i poštivanja različitosti….

Ishodi –:razlike su bogatstvo;naše ponašanje kojim uvažavamo i poštujemo druge osobe oblikuje mjesto na kojem živimo; oni = mi; vježbamo uz toleranciju i zajedništvo;

-inkluzija osoba s invaliditetom uz sportske i zabavne aktivnosti.

U glavnom dijelu sata formirane su četiri skupine ( dva člana udruge MI i  šest učenika) odrađuju postavljene zadatke na određenom pripremljenom mjestu. Učenici asistiraju pri izvođenju zadataka glasno navijajući pri izvođenju zadatka.

Prva skupina izvodi elemente hokeja – palicom se udara loptica u gol; Druga skupina izvodi elemente kuglanja – kotrljanje kugle prema postavljenim čunjevima; Treća skupina ubacuje loptu u koš koji je spušten na prihvatljivu visinu;Četvrta skupina šutira nogometnu loptu u gol. U dogovorenim  vremenskim intervalima skupine mijenjaju aktivnosti.

Sve navedene aktivnosti bile su prilagođene osobama s invaliditetom tako da su svi sudionici bili jako uspješni i s veseljem su ostvarili sve planirano.

Završne aktivnosti:  Tijekom vježbanja ostvarena je topla interakcija učenika i članova  udruge MI pa se druženje nastavilo uz pjesmu i ples. S obzirom na prijateljsku atmosferu, na kraju su svi poželjeli ostati u daljnjem kontaktu pa su izmijenili brojeve telefona i predložili novo zajedničko druženje.

Velika zahvala svim učenicima Srednje škole Valpovo koji su na bilo koji način pripomogli pri realizaciji ovog projekta, a posebno učenicima 2.a razreda opće gimnazije koji su bili nositelji svih ovih događanja.Velika zahvala pedagoginjama, članovima udruge MI i njihovim roditeljima na prekrasnom druženju u provođenju zajedničkih aktivnosti.

Pogledajte informacija o Tjednu fair playa u Srednjoj školi Valpovo na web stranicama Portala Valpovština.com