Srednja škola Petrinja – Petrinja


Tjedan fair playa proveden je u Srednjoj školi Petrinja u Petrinji od 3. do 9. prosinca 2018. godine. Provoditelji sadržaja bila je profesorica Ivana Orlić. Projket je proveden u sklpu programa Vježvaonica te u gostima kod odjeljenja Unioverzalne sportske škole u OŠ Petrinja (škola je u neposrdnom susjedstvu). U projketu je sudjelovalo ukupno 194 učenika, a u školi je svo vrijeme bio izložen roll-up banner.

POZITIVNE MISLI NA RAZGLEDNICAMA S FAIR PLAY PORUKAMA – sat razrednog odjela 4a

Nakon kratkog uvoda u Fair play projektu s učenicima se razgovaralo o fair playu u životu. Svaki učenik je dao svoj primjer fair playa koji smo po potrebi iskomentirali i raspravili. Podjelili smo razglednice te napisali svako osobno svoju misao na razglednici koje su sve isti dan i poslane.

PRAVILNO NAVIJANJE, IZRADA PLAKATA, Dvorana sat TZK, 3A razred

Sat ranije učenici su dobili kratku uputu o sastavljanju ekipa i zadatku sata. Došli su spremni, znali su pravila, imali opremu i pripremljeno kako fair play postupiti u igri. Jedna grupa je donijela sve za izradu plakata. Nakon kratkog uvoda u Fair play projektu počeli smo s radom. Sastavljene su ekipe za igru, ekipe za navijanje, suci, delegati i ekipa za izradu plakata.

Ekipe su igrale sport koji su odabrale, u ovom slučaju nogomet i nije smjelo biti u ekipi sportaša (registriranog u tom sportu).

Igralo se po pravilima futsala. Navijači su bili dio cilja sata. Profesorica je obilazila grupe i savjetovala u odabiru navijačkih izreka, parola.

U završnom djelu sata, pobjednici su bombone dobili kao nagradu što su podijelili sa cijelim razredom, vodila se konkretna i svrsishodna rasprava.

ETIČKI ALTRUIZAM KAO PRETPOSTAVKA FAIR PLAY ODNOSA U RAZREDU, Učionica, sat etike, 3.A razred

Etička vježba (podjela u dvije grupe, zadaci spretnosti i brzine; podjela uloga: natjecatelji, sudac).

Analiza ponašanja- sudac procjenjuje odnose, fair play ponašanje-analiza vlastitih postupaka.

Bit: korektnost igre, sportska borba vođena prema utvrđenim pravilima, upotreba časnih sredstava među protivnicima („Danas fair play igram, sutra fair play živim“)

U vrijeme etičke konfuzije kada u svim sferama neprimjeren oblik ponašanja postaje “prihvatljiv“, toleriram (u najboljem slučaju siguran) postavlja se pitanje za kakav život pripremamo djecu-učenike?

Fair play sa sportskih terena trebao bi biti matrica za pošten odnos u svim segmentima društva.

Cijeniti i uvažavati svakog suparnika/protivnika, suigrača-cijeniti svakog čovjeka kao sebi ravnopravnog, jednako vrijednog.  Cilj svake utakmice/kompeticije: pobjeda (vlastita), a ne prikaz suparnika (“U pobjedi se ne uznosi, u porazu se ne unizi“).

Analiza teksta: moralno dobro i moralno ispravno, udžbenik etike 4.r.

Kako u složenim situacijama ocjenjivati po načelima fair playa

Rad u dvije skupine. Sučeljavanje strana; – zaključiti da altruizam nije uvijek najbolje rješenje nego da i zdravi/etički egoizam po načelu fair playa prinosi pravednosti u društvenim odnosima.

Mirjana Vučenović-Bendeković,( prof. etike), dipl. politolog

IZRADA PLAKATA SA POZITIVNIM MISLIMA; mala dvorana, Univerzalna sportska škola;  1. OŠ Petrinja

Za sat sam pripremila hamer papir, flomastere u boji. Učenicima sam pročitala Bonton i dodala još par bon ton pravila u svakodnevnom životu.

Za svakog učenika sam pripremila neku pozitivnu parolu važnu za njihov uzrast. Učenici su rado ispisali plakat i naravno ukrasili ga crtežima

Na kraju smo se svi uslikali i objesili plakat u dvorani.

Parole sa plakata: Poštuj pravila; Ne psuj; Budi strpljiv; Ne tužakaj; Pomozi; Ne guraj se; Slušaj trenericu; Ne svađaj se; Nauči pravila sporta; Ne glupiraj se; Poštuj poraz; Ne kasni; Čestitaj protivniku; Prikladno se obuci; Redovito treniraj.

GLEDANJE UTAKMICE; Gradska dvorana, VJEŽBAONICA

Učenici su sami izabrali utakmicu, gradskog rukometnog kluba gdje igraju naši učenici. Došli su na početak zagrijavanja, aktivno sudjelovali u navijanju.

Nakon poluvremena podijelila sam ih u dvije grupe koje su se pomiješale sa navijačima suparničkog tima. Na žalost pobijedila je gostujuća momčad.

Učenici su i nakon utakmice komentirali odlično suđenje, fair play igru i još bolje navijanje. I od igrača i trenera smo dobili pohvale da im je zadovoljstvom igrati sa ovako divnim navijačima.